dimarts, de juny 26, 2007

Històries del Tren

Ahir per la vesprada venia a València amb el tren. Aquest tren és molt peculiar per dos punts molt interessants. D'una banda, perquè el tram que uneix Alcoi-Xàtiva, transcorre per un passaitge incomparable, on està ple de natura i et sents, si mires per la finestra, un més de la natura. Hi ha dos moments que m'agraden molt quan vas en el tren, si l'agafes d'Agres anar pel Barranc de Bocairent les imatges són una passada, un dia intentaré fer alguna foto i posar-la. I l'altre tram, és el d'abans d'entrar al terme de Xàtiva, on vas creuant túnels que foren excavats molts anys enrrere i a la part esquerre tens grans paissatges de barrancs, on han deixat de banda la imponent vista del pantà de Bellús.

Ara be, molt boníc és tot però hem de vore la realitat d'aquest tram : està vell i necessita una inversió pública immediata per al bon funcionament i la major seguretat d'aquesta línia. Fa més d'un any es va fer una plataforma cívica que demanava que aquesta vía estaguera atesa ja que, com he dit, està molt vella i necessita que s'invertisca. Molts dels viatgers que anem s'hem adonat, d'una banda que el trajecte és molt pesat, no ja per les parades sinó perquè va molt lento i amb una major inversió en infrastucutures s'aconseguiria. Ara, m'agradaria que la inversió no fora mai sinónim de destrucció del patrimoni natural, aprofitant la vía que ja està feta estaria be, dic jo, que es feren noves vies per a que trens més avançants pugueren traslladar-se sense cap mena de problema. I d'altra banda, que la inversió en infrastucures, abanda de que ens puga facilitar un viatge més amé, és que moltes voltes patim per la nostra pròpia seguretat. Quantes voltes no ens hem asustat quan fa les curves i comencem a sentir eixos "trompicons"? Hi ha dies que fins que no arribem a Xàtiva no estic tranquil i no disfrute de la vista, que és el que millor hi ha.

Una altra cosa que es podria fer seria potenciar més la vía mitjançant uns horaris més freqüents de pas dels trens, és a dir, que s'amplie l'oferta ja que és molt reduïda. I per últim estaria be també que aquesta vía es puguera utilitzar per qualsevol comerç o empresa que vulguera transportar els seus productes. D'aquesta manera, pense que contribuiriem a una utilització del transport públic i hi hauria menys trànsit de camions, que equival a menys vehicles a les autopistes i menys contaminació.

Be, potser que siga difícil de llegir però tinc molta fam i la vista ja la tinc borrosa i tot de pensar el que vaig a fer per dinar. La foto que vos he posat m'ha semblat curiosa : que fa unes palmeres en mig de l'horta? Les respostes poden ser mils...però no deixa de ser curiosa la foto no?


2 algú ha dit...:

Anònim ha dit...

Totalment d'acord en que la situació de la línia és penosa ... i pel que comentes, crec que el problema és més d'oferta i modernització que de velocitat. És trist viure d'esquenes a un patrimoni de tots.

Víctor ha dit...

Quan parlava de velocitat ho deia per a referir-me que és molt "patètic" anar en unes víes de a saber quans anys, quan a tota europa ( els españols no volen ser Europa?) els trens van en vies d'última generació, diguerem...