dilluns, de gener 14, 2008

La història interminable

Aquestos dies torna a reanimar-se la flama de la crispació política al voltant de la religió, i més concretament, de les denúncies que fan des del costat catòlic a les reformes que s'han fet des del govern socialdemòcrata de Zapatero. Supose que haureu estat atentes i atents, però per si de cas, vos pose una frase enigmàtica del arquebisbe de València, Agustín García-Gasco (que per cert, perquè ho tenim tot a València? Que hem fet per mereixer açò...). En paraules textuals d'aquest personatge, són les de que "la cultra del laicismo és un fraude que sólo conduce a la desesperación por el camino del aborto, el divorcio express y las ideologías que pretenden manipular la educación de los jóvenes, por lo que nos dirigmos a la disolución de la democracia". Si amigues i amics, això deia. Però be, no vaig a parlar en aquesta ocasió sobre aquestes declaracions, les quals pareix mentira que un ser humà puga dir això, peró es veu que si, que ho diuen...

En fi, tal va ser les protestes que es van tirar damunt del govern de Madrid que el PSOE ha trobat en el seu cavall de Troya. El govern, en aquesta precampanya ja comença a difondre missatges en contra d'aquells que posen en dubte les seves reformes socials ( no vaig a valorar ara les seves declaracions de si tenen raó o no, que pense que si ja que les critiques que fan a l'església les compartisc moltes voltes). No obstant, tinc un dubte, per què tanta paraula i no actua? Per què l'Esglèsia compta amb acords amb l'estat que es remunten a temps passats? Quina por hi ha a enfrontar-se a ells? Si tant de fàstic els donen aquestos integristes católics ho demostrarien amb actes, com llevar la religió católica de les escole, per exemple. Des de quan un estat laic imparteix una religió en una educació pública? I si està be per què no s'imparteix la musulmana? Hem pareix molt be que hi ha gent que vulga educar als seus fills en la religió cristiana, i per a això ja està el Catecisme. Si es vol parlar sobre moral cristiana a les escoles, que no s'alteren les masses, hi ha assignatures com Ètica o Filosofia, que si estan ben plantejades en el recorregut que fan al llarg de la història, apareixierà per ahi algun Tomas d'Aquino o Sant Agustí.

El PSOE ha trobat en ells el seu cavall de Troya. Ara tant sols saben que anar en contra d'aquesta per a poder eixir del pas en un moment on l'economia de carrer és cada volta més precària. Quan ixen els polítics i comencen a vore si hi ha crisi o no, hem dona realment fàstic: uns diuen que si ( és normal, aquells sempre van en contra de tot) i altres diuen que no (però com no pot haver una crisi si els preus pugen peró els salaris estan en el mateix lloc?). Però falta un protagonista en aquesta història, la Falange, ais no, el PP. Què passa amb ells? Doncs bàsicament, no res. No obrin la boca, per a que? Si el que ells pensen ho diu l'Esglèsia i així ells no se'ls pot acusar d'estar amb contra de reformes, com la legalització dels matrimonis homosexuals. Què passaria si ells governaren? Què farien: els mantendrien o els prohibirien? Aquestes preguntes no les contesten perquè volen eixir immunes d'aquest enfrontamen. Tenen les de pedre perqué l'Església al igual que ells, són hereders del catolicisme-espanyolista-feixista d'una època no tant passada.

L'església és per al PSOE, el que és ETA per al PP: l'enemic. Però no es donen compte que en dir les coses no s'arregla res, que votan en un referèndum o votan cada quatre anys les coses no es solucionen. Si el PP vulguera acabar amb el conflicte basc estaria predisposat a negociar i a obrir un període de pau, però no ho fa perquè no vol acabar amb ETA, li convé tenir al seu enemic( és com nosaltres per als blaveros, si no existirem que farien ells? ens crearien). En definitiva, que la cosa està com sempre...

3 algú ha dit...:

Mariola ha dit...

Hola!Primera vegada que arribe al teu bloc...molt interessant.
Sobre aquesta notícia, estic molt d'acord am tu, encara que l'última comparació és una mica extrema, no?
Sobre el que has dit de la religió, t'he de dir que com a mestra em semblaria horrible que es donara la religió musulmana. Seria igual de roïn. La religió no ha de formar part de l'educació. I si avui en dia continua ahí, és perquè hi han molts interessos pel mig. No ho dubtes.

Víctor ha dit...

A vore, m'he explicat mal!

El que volia dir era que si es decidia per part de l'estat impartir la religió, perquè es feia eixa i no una altra,com pugera ser la musulmana? Jo també estic a favor de la total laicitat de l'educació, per això he dit que si qualsevol vol saber els valors d'una religió determinada que vaja a la parròquia o a la mezquita, o on siga. I si, massa interessos hi ha per a que la religió encara estiga ahi.

I la comparació, extrema? Pot ser...

Salut!

Cristina ha dit...

Hola! Ha estat una mica difícil llegir en valencià, però per sort les dues "llengües" (jo trobo que segueixen sent la mateixa) s'assemblen moltíssim.

Estic d'acord amb el que dius, i també m'alegra veure que per València no tots sou una colla de feixistes, que és la imatge que desafortunadament doneu a vegades gràcies a certes accions que fa gent que en teoria us ha de representar. L'Església i la religió, com deia Marx, són l'opi del poble, i jo també crec que haurien de ser retirades de l'educació de les futures generacions. Quan els nens siguin grans, ja esculliran el rentat de cervell que vulguin --si en volen.

En fi, si no m'equivoco ets en Victor. Jo sóc la Cristina, la teva cosina segona (o tercera) de Barcelona (tu deies que eres el meu tiet, però això està per demostrar). No sé si t'enrecordaràs de mi, l'últim cop que ens vam veure tots dos érem més petits!

La meva família i jo et donem molts records x tu i pels teus, intentaré passar-me pel teu blog més sovint. Jo no tinc blog, però sí que tinc Facebook. Si en tens digue-m'ho i ens agreguem! I si no, el meu e-mail és: crislaie@gmail.com

...i per cert, la opinió que he expressat abans era meva, no de la meva família sencera xD

Espero que tot t'estigui anant bé!

Petons,

Cristina