dimecres, de maig 14, 2008

Companyes i companys, pareu el mon que jo baixe ací...

Estic fart de vorer notícies com la que m'ha passat el Ruben: "L'embaixada rumana demana explicacions per un cartell discriminatori com "gossos i rumans" " A banda d'aquest actitud xenòfoba, que no tinc qualificatius per mostrar el fàstic que em provoca, em pareix més lamentable l'actitud del govern, de dir que és un fet aïllat! Però com poden tenir la barra de dir que és un fenomen aïllat si cada dos per tres es trobem en accions d'aquest tipus! Personalment estic fart de sentir com des de les institucions públiques es deixa aquest fet, el de les agressions xenòfobes, com a fets aïllats. Que no recorden ara ningú a aquell homenet que va agredir al metro a una jove? Aquest fet passa, i molt, al nostre benvolgut país... Què llàstima em dona escoltar com un ser humà es capaç de pegar a un altre per ser d'un altre color o ser d'una altra part del globus...Peró quan comence a pensar sobre aquestes coses em faig preguntes i les repostes que em done, fan que tinga més ràbia i tot...

D'una banda, cada dia em done més compte que hi ha un problema de classicisme primordial en la societat en la qual vivim. M'explique, al problema de la xenofòbia se li ha de sumar que si tens menys diners, eres el culpable de tot : de no tenir treball, de que no hi hagi metges, de l'educació precària, etc. I en canvi, els jugadors/milionaris de futbol que són? Aquestos, si seguim la seva lògica interna (que dubte molt que es puga anomenar lògica) són els que "furten" més diners cap als seus territoris no? Per què no se'ls diu res a ells? Doncs perquè són rics, ocupen un esglaó superior en l'escala social que vivim avui en dia...Són l'elit! Vivim en un mon capitalista!

I d'altra banda, per a integrar als nous vingut es necessiten polítiques d'actuació a tots dos sectors, tant els nous vinguts com els "naturals". La veritat que amb contractes com els que proposen el nostre borinot Camps, no solucionarà res... És una mica estúpid dir que cal complir tota una sèrie de requisits xenòfobs com els d'aprendre l'idioma, les costums, les lleis (quanta gent que es diu ser espanyola no es sap les lleis? sinó mireu a la gent que va sense carnet en cotxe, que roba, que trafica amb drogues, etc etc), quan si es troben en una situació que no ho poden passar no passarà res... Aleshores quin sentit té aquesta proposta? La pròxima que serà, portar una estrella groga amb a l'època nazi? Aquestes, sens dubte, son unes mesures de gent analfabèstia com diu el company Paco!

Menys mal que la meva parada és aquesta, pareu que me'n baixe ací amb els Verdcel...