dilluns, de setembre 22, 2008

Lluny d'ella

Ahir, es va celebrar el Día Mundial del Alzheimer. Una enfermetat, que pel que fa al nostre poble s'intenta que siga menys dura gràcies a les persones anònimes que col·laboren i ajuden en l'Associació de Malalts d'Alzheimer. Aquesta enfermetat ha registrat, pel que fa al País Valencià, 1137 nous casos. De fet, un 50% dels que pateixen alguna demència és per culpa de l'Alzheimer. Com he llegit al diari, es considera la malaltia com l'epidèmia del segle XXI, pel gran nombre de casos registrats cada any. En fi, no pretenc fer cap article que explique lamalaltia, el que m'agradaria que fereu vosaltres és que a partir de llegir aquestes línies, buscareu i s'interessareu per aquesta malaltia, que encara és molt desconeguda.

Per acabar, recomanar una pel·lícula, anomenada Lejos de Ella,que tracta aquest tema de manera molt conscient, compasiva i dolorosament humana. Aquest drama és barreja amb una història d'amor amb la malaltia. Això era simplement...


5 algú ha dit...:

Anònim ha dit...

És una malaltia molt dura. Jo personalment no he tingut encara cap familiar que la pateixca però deu ser molt dur...Una altra pel·li que també tracta aquesta malaltia és "El diario de Noa", supose que la coneixeràs i sinó també és recomanable.
Un besot!

Anònim ha dit...

eis, osti gràcies per recomanar la peli, jo no la coneixia però pinta molt bé i a mi el temna m'interessa molt!!! No me la perc!
besets!!!

Quim ha dit...

Morir no em fa por, oblidar la meua vida, si.

Unknown ha dit...

m'estreno al teu blog i quasi em fa vergonya i tot,jeje!:P

Aquesta malaltia es molt dura. Tinc un familiar afectat des de fa molts anys i cada volta que el vec ha retrocedit un pas: primer no coneixia als nebots, despres no coneixia als amics,... fins ara que ni tan sols es coneix a ell mateix. Impresiona vore els seus ulls tan buits de vida, de records. Com també ho fa comprobar que la malatia no té remei i que avança a pasos gegants.

Ara m'he ficat a baixar la película a veure que tal, graices per la recomanacio!

Salutacions!

Víctor ha dit...

Veure eixe peli quan puga Laia.

Gran frase Joako.

Vergonya diu... La veritat que és molt trista eixa mirada buida...