dilluns, de novembre 10, 2008

Amb la salut dels i les bocairentines no es juga

8:00 del matí i et trobes mal, et sents marejada i toques a la feina perquè vols anar al metge. Truques al centre de Salut i et donen torn. Quan colgues te'n adones que hi ha un problema, t'han donat torn per a d'ací 10 dies ja que té la pinta de no ser cap urgència greu. Que fas? T'automediques, vas a Urgències a l'hospital d'Ontinyent o esperes a curar-te sols?

Aquesta podria ser el relat de qualsevol veí o veïna de Bocairent durant aquests darrers mesos. El motiu? La baixa de dos metges titulars del Centre de Salut tant sols està coberta per una metgessa, la qual, de manera lògica, no dona abast per a poder atendre a tots els pacients que cada dia visita el Centre. El relat lamentable del principi és tota una realitat ja que hi ha 10 dies de llistat d'espera sempre que no es tracte d'una urgència.

Aquest funcionament dolent del Centre de Salut de Bocairent ha sigut denunciat per l'Ajuntament i per nombrosos veïns a la Conselleria de Sanitat. L'ajuntament ha emès una nota informativa en la qual s'informa els veïns de Bocairent de les accions realitzades per tal de intentar solucionar el problema, però la Conselleria de Sanitat no ha donat cap resposta, mentre la situació continua al Centre de Salut i la indignació dels usuaris va en augment.

Però cada dia la situació es repeteix i pareix que estiga quieta, sense donar grans esperances per a trobar alguna solució. El mateix centre ha patit aquestos darrers mesos manifestacions per part dels metges en contra d'una agressió cap a un metge. I ara que es fa, o millor dit, que s'hauria de fer? Segons el meu parer, una mobilització dels veïns i veïnes del poble, no sols denunciant a conselleria i esperar a que ho solucionen. S'ha comprovat que aquesta administració es nefasta amb els aspectes públics com la sanitat o l'educació, drets fonamentals de totes les valencianes i valencians, no com els grans esdeveniments que es fan per a uns pocs.

Cal que les denuncies no es queden en Conselleria i comencem a fer perolades, difondre la notícia per internet mitjançant l'extensa llista de blogs bocairentins, agafar signatures, etc etc. Com diem aquestos últims dies, l'única lluita que es perd és la que s'abandona. Perquè la salut de totes i tots no és cap joc, demanem una solució ja!

6 algú ha dit...:

Anònim ha dit...

Així està la Sanitat... et contaré el que em va passar fa poques setmanes...

M'alce de bon matí i tinc un dolor de queixals que voldria haver-me arrancat la mandíbula, me'n vaig corrent al dentista, em dona pastilles i em fa unes plaques... m'he de llevar els queixals del seny amb urgència...
Al demà vaig al centre de salut del poble, els explique el problema i la gravetat d'ell (comptava amb una infecció inclosa). I em diuen: ya te llamaràn...

Dos setmanes després, encara estic pendent de que em criden de l'hospital per anar a fer-me la revisió i esperar "mesos" a que em donen torn per a operar-me...

Solució? Anar a una privada i gastar-te una pasta degut a la gravetat amb que estava...


Un cas particular que reflectix com està la sanitat...

Tere i Javi ha dit...

Crec que tot bocairentí ha passat per una situació d'aquestes. Açò que està passant al poble no té cap ni peus!! Jo crec que el metge d'urgències deuria fer dos o tres hores de consulta de vesprà. No sé com acabarà tot açò...

El Patriota ha dit...

Lo de la sanitat en general és penós però lo de Bocairent és que és de risa. Com pot haver un sol metge per a més de 4000 persones?

Espai Alemany ha dit...

Lamentablement aquesta situació no es dona solament a Bocairent, sinó que a pràcticament la totalitat dels Centres d'Atenció Primària que conec. Això ho fa més greu. És una situació general que amaguen, perquè si tots els descontents amb la gestió de la sanitat s'alçaren a l'hora es montaria una bona. El què hem de fer nosaltres és informar. No sols passa a Bocairent, passa a moltíssims llocs. al meu poble també i no hi ha ningú de baixa. Indignant! Salut (i mai millor dit, com per caure malalts estem...)!

maria!!! ha dit...

Eis!he aplegat tart, havia pensat de publicar jo açò al nostre blog!jeje, encara que és una bona idea mobilitzar-se els blogs bocairentins, el msn i el tuenti( que ara està de moda jeje)per que açò no pot continuar aixi!jo la setmana passada vaig estar constipada però no em vaig molestar ni en tocar al centre per que sabia com estava l'assumpte, wno espere que s'acabe pronte!

DE TOT UN POQUET ha dit...

Ma mare, per a una operació de genoll, hagué d'esperar 9 mesos i el circuit de F1 el feren en mig any o menys... UNA VERGONYA!!!! I no obrim els ulls...