dimecres, d’octubre 22, 2008

La dignitat de ser músic, per PepToni

Per a desgràcia dels músics, des de l'entrada de l'any passat a Ontinyent, estem immersos en una polèmica festers vs músics pel tema de la pluja. Aquest cap de setmana em tingut un nou capítol a Albaida, on els nervis s'exaltaren més del que toquen i alguna persona que es pensa important espitjà a un company de la meva banda. Avui el meu pare m'ha enviat el que ha publicat un músic, i també fester, d'Albaida arreu de la polèmica que hi ha. M'ha agradat i crec que reflecta el que molts músics i festers, pensem. És la història de mai acabar, però fins que els músics no ens possem d'acord serà així sempre.... Però sobretot, fins a que els festers i no festers ens tracten com a persones i no com a pesseteros açò no s'acabarà mai.

Hola amics i amigues del poble. Com vegeu, no necessite escriure cap pseudònim per tal d’expressar la meva opinió; tinc la mala mania de parlar sempre mirant a la cara, i supose que posant el meu nom es com si fos així.

He entrat a aquest foro per consell d’un amic, amb paraules d’ell, per a que veja el merder en el que s’ha convertit el tema dels musics i dels festers en conseqüència de l’entrada de moros i cristians. La veritat es que si la pretensió era trobar merda, felicitats a quasi tots!! En tan sols dos dies hem aconseguit una quantitat més que envejable per a qualsevol empresa dedicada a aquestos menesters estomacals. Dic quasi tots, perquè sempre hi ha gent que parla des de el respecte, i això pense que s’ha d’agrair.

He sentit pena, vergonya i fins i tot impotència davant totes les crítiques que s’han llençat en contra dels músics, i no per això deixe de reconèixer els diferents punts de vista que poden tindre els festers. Primer que res vull convidar-vos a tots, músics i festers a posar-vos d’acord d’una vegada en tot el que respecta a la festa; crec que ja es hora que sigam conscients de que la festa sols caminarà amb les dos potes dirigides cap a la mateixa direcció. Amb sols una d’elles, la festa s’acaba o simplement s’empobreix. Primer el tema del sgae, ara si la plutja... després que??

(segueix ací...)