dilluns, d’abril 27, 2009

40 Fira del llibre de València

Tenia ganes d'acudir a la Fira del Llibre ja que l'any passat no vaig poder anar. Tant eren les ganes que hem anat tres quarts abans de que obriren les portes, menys mal que un company de classe que hi havia pel parc m'ha ajudat a esperar l'obertura de portes. I així ha segut, a ritme de Lluís Llach la fira ha començat. Cal dir que tenia un cert recel perquè sempre que vaig a alguna llibreria, algun llibre cau... Però be, m'he controlat i finalment "tant sols" han sigut dos.

El primer que m'ha cridat l'atenció ha sigut la gran presència de xiquets i xiquetes que venien en l'escola i que havien de comprar-ne un. Què trist ha segut veure com els xiquets sols volien que llibres d'Anna Montana (o com es diga), de High School o algun altre llibre d'alguna sèrie juvenil. Però els llibrers, ja amb anys d'experiència, els deien que aquestos llibres eren molt avorrits. Això si, cal dir que alguns professors o professores, com llibrers o llibreres, com la gent que hi havia amb els i les xiquetes, animaven a que la lectura fora en valencià.

En segon lloc, m'ha paregut pels llibres que hi havia, que la lectura en la nostra llengua està en un nivell baix. Un 20 o 30% dels llibres que hi haurien estaven escrits en valencià. Ja mostrava el Levante-emv, com l'índex de lectura en valencià havia caigut. Per això, vos anime que si aneu, intenteu comprar llibres en la nostra llengua que n'hi ha molts i tots ells interessants. M'agradaria assenyalar, que a l'amic Xavi ja va per la segona edició del seu llibre, des d'ací felicitats.

En darrer lloc, he vist a molta gent anar a la llibrera i comprar de seguida el llibre més venut. No ho sé si és perquè sóc un maniàtic, però a mi comprar-me un llibre que tot el mon és llig sol donar-me a voltes mala espina. La gent es comporta com a borregos i compren els bestsellers, que sí, que de vegades són molt bons, però no m'acaben de convèncer aquestes compres massives de llibres. A mi m'agrada comprar-me un llibre amb tranquil·litat, veure el títol, l'autor i llegir-ne la contraportada i qui l'ha escrit. Per culpa de fer això he estat quasi una hora amunt i avall buscant llibres.

Al final, els llibres que m'he fet amb ells han sigut:
  • Mal d'Escola, de Daniel Pennac. Un llibre que he escoltat parlar molt bé d'ell i que ja l'havia pegat l'ull algun dia al tren quan una bona amiga estava llegint-lo. De segur que és una bona compra.





L'home manuscrit, de Manuel Baixauli. Aquest no havia sentit parlar d'ell però m'ha resultat cridaner el de que siga una història misteriosa on hi haja tot un seguit de missatges. Buscava algun llibre que m'evadira de la realitat i espere que aquest ho aconseguisca!


1 algú ha dit...:

Marina ha dit...

El de Daniel Pennac està molt bé. És l'etern debat sobre l'educació però des d'un punt de vista diferent i centrat en les zones d'educació prioritàries. Interessant, com els seus anteriors llibres!

I ja me diràs què tal Baixauli!

Ens veiem demà o això. Un beset!