divendres, de setembre 07, 2007

Extranyesa

Hi ha dies que la societat et fa sentir-te estrany al llarg d’una jornada laboral, anar de compres o qualsevol altra cosa. No estem mirant ara pels ideals que un defensa ni per la roba que portem o per qualsevol altre distintiu que portem al damunt de nosaltres. No, avui en dia, si no segueixes la corrent ja et miren mal.

El cas més recent, ha sigut una simple bolsa de plàstic. Després d’agafar ja una per a omplir una sèrie de productes alimentaris, en quedaven tant sols 2 que no canvien en aquesta. Per a no agafar una altra, ho vaig agafar amb la mà. Fins ací, tot normal, o almenys jo pensava això. Però quan vaig pagar i la dependenta hem va veure amb aquestos dos objectes, hem va preguntar si en volia una altra. La meva resposta va ser negativa, fet que li va comportar preguntar-me de nou: “ Segur que no vols una altra bolsa?” (juntament amb una cara d’eixes de fàstic). I, lògicament ( no llògicament), vaig seguir en les meves i li vaig negar la bolsa. Per què hem va mirar estrany? Que per a poder portar les coses a casa tens que agafar el màxim de borses possibles? Les mans estan per a alguna cosa no? Ja fa temps que vaig comentant que caldria que tots els comerços d’arreu del país començaren a cobrar les borses de plàstic utilitzem. O també fomentar la utilització de les bolses de cartó ( com els americans) o els carros que porten els nostres pares per anar al mercat. D’aquesta manera aconseguiríem reduir el consum de plàstic, en conseqüència de petroli també, i començar a educar en la necessitat de reciclar i no de gastar perquè si.

Aquest tema del reciclatge hem pareix important en un moment, on el famós canvi climàtic, està a l’ordre del dia, després de que les organitzacions internacionals ho declararen (tot i que feia ja temps que els sectors ecologistes i científics d’arreu del món denunciaven el procés d’acceleració de l’ecosistema en que vivim). Fer pel nostre entorn no és apagar la Ciutat de les Arts de les Ciències cinc minuts un dia a l’any. Si estimem la nostra terra i el nostre entorn, cal que des de les nostres pròpies cases comencem a reciclar i a posar-ho en pràctica en la nostra vida diària.