dimecres, de desembre 19, 2007

Polítiques públiques, immigració i interculturalitat. Llums i ombres del desafiament del segle XXI

En un mon on la societat va tan ràpid, i els que la formem part no podem aturar-la tot i que ens ho proposem, és quasi una pèrdua de temps publicar aquest blog. Per què penseu això? Doncs perquè plantege a voltes, no sempre, escrits massa llargs i que per gossera la gent no llegeix. Be, jo el blog el faig perquè m'apeteix escriure i llançe la meva botella de cristal amb un paper escrit en aquest oceà tant gran com és Internet. Més que res ho dic perquè vaig a posar-vos a continuació un text, be, un assaig sobre Polítiques d'Immigració que vaig fer per a una assigantura com és Geografia Humana. Be espere no aborrir-vos molt amb el que escric i amb el que pense d'allò que pasa al mon i no sols a la meva terra, tocada de mort per la farandula i el men fot d'uns especuladors i polítics botiflers que no sols estan eliminant la meva, la nostra, cultra sinó que estan aconseguint que la societat no es mobilitze.

En aquest segle XXI, els ciutadans del món, o per la part que ens toca, els pobles d'Europa, hem d'afrontar un dels fenòmens estructurals que més s'ha incentivat per allò de la globalització que vivim: la immigració. Aquesta ha generat tota una sèrie de reptes que lluny de ser solventats amb èxit, o almenys aproximar-se a ell, estan sent tot un problema al no generar-se respostes adequades. No s'ha d'oblidar, que molts dels immigrants no ho són per voluntat pròpia sinó que es veuen forçats moltes voltes marxar de la seva terra per aconseguir una vida millor (qui no vol viure be?). A les mercaderies se'ls lleva tot tipus de barreres que dificulten el comerç del capital, en canvi, quan parlem de corrents migratòries el que es fa es posar tot un seguit de barreres per a ocultar el problema i no solucionar-lo com cal. M'agradaria fer una puntualització, hem de tenir clar que els immigrants no són sols els sud-americans o els africans, sinó que també hi ha un contingent molt important d'europeus del nord que venen a quedar-se al nostre territori una vegada estan jubilats. Com a bons historiadors que pretenem ser, no cal que entrem a parlar sobre la història d'aquest fenomen, el qual es remunta als primers moments del ser humà modern en la Terra. L'assaig estarà estructurat d'una manera senzilla, la qual es basarà en l'exposició d'un problema i com es podria solucionar. Pot ser, la visió que done d'aquest problema no siga tot lo global que m'agradaria, o europea en aquest cas, ja que els exemples que intentaré posar seran els que ens toquen al dia a dia. Llegir més